Online Strategie automatiseren ? Het kan met 4 handige tips!

Meten is weten

Binnen het “internet” is de wel bekende term “meten is weten” steeds relevanter. Door alle software en technieken van nu is op online marketing gebied alles meetbaar.  Hierdoor ben je tegenwoordig in staat om allerlei gegevens van (potentiële) klanten te verzamelen die relevant zijn om de communicatie te verbeteren met de eindklant.  Denk hierbij aan het benaderen van bezoekers of klanten op basis van getoonde interesse in producten, aankoopgeschiedenis, branche of persoonlijke voorkeuren.

Maar het draait om meer dan meten! Tegenwoordig draait het om het automatiseren van de totale online strategie. Je wil bezoekers op het juiste moment met de juiste boodschap benaderen. Bijvoorbeeld door, naast e-mailcampagnes, marketing automation in te zetten bij remarketing.

De grote voordelen van marketing automation zijn:

  • Het maakt je handen vrij om te doen waar je goed in bent en je kunt je richten op de handelingen die wél persoonlijke aandacht vergen. Per saldo kun dus je een betere en persoonlijkere ervaring bieden.
  • Automatisering geeft de mogelijkheid een betere klantervaring te bieden. Leads en klanten worden namelijk sneller geholpen op momenten dat deze een bepaalde actie van je verwachten (vragen, bestellingen, offertes, etcetera). Dit resulteert in een hogere klanttevredenheid.
  • Minder (menselijke) fouten in de communicatie in voorspelbare situaties.
  • Je kunt zelf bepalen welke berichten automatisch verstuurd worden en houdt daarmee volledige controle over het communicatieproces.

Het resultaat:

Een enorme besparing in tijd en kosten. Daarnaast resulteren deze punten in meer omzet! Als je in staat bent om op het juiste moment met je bezoekers, leads en klanten te communiceren, leidt dat tot een hoger conversiepercentage en meer herhalingsaankopen.

Bron: Frankwatching.com

Onze servicedesk is verminderd beschikbaar van 27 november tot 11 december.
This is default text for notification bar