10 dingen die je moet doen zodra je een WordPress geïnstalleerd hebt.

Dus je hebt zojuist WordPress geïnstalleerd. Spannende tijd voor de boeg!

U wilt wellicht een nieuw thema installeren en beginnen met het maken van inhoud voor uw site, maar het is een goed idee om enige tijd te nemen om een aantal standaardinstellingen te wijzigen en uw site te optimaliseren voordat u doorgaat, zodat u op de juiste manier begint. Hieronder heb ik 10 dingen opgesomd die je zou moeten doen na het installeren van WordPress, maar het is natuurlijk nooit te laat om ze te doen, zelfs als je al een tijdje je WordPress-site hebt gehad.

1. Verander / verwijder de tagline

Wanneer u een nieuwe WordPress-site installeert, blijft de standaardsleutel achter als “Just Another WordPress Site”. Klinkt niet erg professioneel, toch? Afhankelijk van uw thema wordt het mogelijk niet op uw site weergegeven en daarom heeft u het misschien niet gemerkt. Maar deze slogan wordt nog steeds weergegeven in de zoekresultaten van Google. Dus zorg ervoor dat je het verandert of verwijdert.
Ga naar Instellingen – »Algemeen.

2. Wijzig de tijdzone, de datum en de tijdnotatie

Deze staan ook onder Instellingen – »Algemeen. Datum- en tijdnotatie is van invloed op de weergave van de datum / tijd voor uw blogposts. Het instellen van de juiste tijdzone is met name belangrijk voor het plannen van blogposts en andere geplande evenementen, zoals automatische back-ups.

3. Verwijder voorbeeldinhoud

Verwijder de “Hello World” -post en de pagina “Voorbeeldpagina” die automatisch worden aangemaakt. Ga naar Berichten – »Alle berichten en pagina’s -» Alle pagina’s, plaats de muisaanwijzer op de titels en klik op Bin.

4. Verwijder de Hello Dolly-plug-in

Ik heb nooit geweten waarom deze plug-in is inbegrepen. Het heeft geen enkel doel. Verwijder het gewoon en bewaar wat ruimte. Ga naar Plug-ins. Zoek Hello Dolly en verwijder het. Mogelijk moet u dit eerst deactiveren.

5. Voeg een favicon toe

Een favicon (een afkorting van het favoriete pictogram) is een klein pictogram dat de visuele identiteit van een site vertegenwoordigt en helpt mensen om uw website eenvoudig en snel te herkennen. Webbrowsers gebruiken ze in de URL-balk en / of op tabbladen.

Sinds WordPress 4.3 kun je gemakkelijk een favicon toevoegen vanuit het WordPress-dashboard. Ga naar Uiterlijk – »Aanpassen. Klik vervolgens op Site-identiteit. Klik onder Site-pictogram op Afbeelding selecteren om uw favicon te uploaden en klik op Opslaan.

6. Wijzig de permalink-structuur

Een permalink is de URL die wordt gebruikt om naar uw inhoud te linken. Het moet permanent zijn en nooit veranderen. Vandaar de naam permalink.
De standaard permalink-structuur in WordPress is
http://www.yoursite.com/?p=xxx
waarbij xxx een ID is die WordPress toewijst aan uw pagina of bericht. Nu, niet alleen is dit lelijk en niet erg gebruiksvriendelijk, het is ook niet goed voor SEO omdat het geen leesbare woorden bevat.
Dus laten we doorgaan en dat veranderen.
Ga naar Instellingen – »Permalinks. Selecteer onder Gemeenschappelijke instellingen Postnaam en klik op Wijzigingen opslaan.

vanaf nu zal de URL de titel van de pagina / post weergeven. Stel dat u bijvoorbeeld een bericht hebt geschreven met de naam ’10 gezonde maaltijden die u in 15 minuten kunt koken’. Wanneer u het bericht opslaat, wordt de URL automatisch opgemaakt als: http://www.yoursite.com/10-healthy-meals-you-can-cook-in-15-minutes/

7. Schakel opmerkingen op statische pagina’s uit

Opmerkingen zijn voor uw blogposts, niet voor uw pagina’s. Tenzij u echt wilt dat uw bezoekers opmerkingen achterlaten op uw About-pagina? Ik weet dat ik dat niet doe!
Reacties op uw pagina’s zijn eenvoudig uit te schakelen. Ga naar Pages – »Alle pagina’s. Beweeg uw muis over de gewenste pagina en klik op Snel bewerken. Schakel het selectievakje naast Reacties toestaan uit. Klik op Update om op te slaan.

8. Maak een nieuwe admin-gebruiker

Dit is een belangrijke stap die de meeste mensen niet doen. WordPress maakt standaard een beheerder op beheerdersniveau. Waarom is dit slecht? Omdat elke hacker dit weet en het is de eerste gebruikersnaam die ze gebruiken wanneer ze proberen uw site te betreden. Dus ik raad ten zeerste aan om een ​​nieuwe admin-gebruiker te maken die geen beheerder wordt genoemd.
Net nadat WordPress is geïnstalleerd, meldt u zich aan met dit beheerdersaccount en aangezien u tot nu toe de enige gebruiker bent, kunt u zichzelf niet verwijderen. U moet dus een nieuwe gebruiker op beheerdersniveau maken, u aanmelden als die nieuwe gebruiker en deze standaard oude gebruiker verwijderen. Het is het beste om dit te doen voordat je berichten of pagina’s maakt om later hoofdpijn te besparen.
Ga naar gebruikers – »Voeg nieuw toe. Vul de details in. Gebruik geen gebruikersnaam die te algemeen is of gemakkelijk te raden is.
Zorg ervoor dat u naast Rol de beheerder in de vervolgkeuzelijst selecteert. En noteer het wachtwoord, want u hebt dit nodig om u aan te melden met het nieuwe account.

Log nu uit bij WordPress en log in als de nieuwe beheerder. Ga vervolgens naar Gebruikers – »Alle gebruikers. Plaats de muisaanwijzer op de oude beheerder en klik op Verwijderen. Als je een tijdje hebt geblogd en oude berichten hebt die zijn gemaakt met het oude beheerdersaccount, moet WordPress weten wat je met die berichten wilt doen. U krijgt de optie om deze berichten opnieuw toe te wijzen aan de nieuwe beheerder, zoals weergegeven in de onderstaande schermafbeelding. Klik vervolgens op Verwijderen bevestigen. Zorg ervoor dat u niet per ongeluk “alle inhoud verwijderen” kiest!

9. Maak postcategorieën

Als je gaat bloggen, moet je categorieën voor je berichten maken. Als u dit niet doet, krijgen al uw blogberichten standaard de categorie “Uncategorized” toegewezen.
Als u postcategorieën heeft, kunt u gemakkelijker uw berichten ordenen en uw bezoekers helpen relevante inhoud op uw site te vinden.
Om postcategorieën te maken, ga naar Berichten – »Categorieën. Maak uw categorieën naar hartenlust. Wijs vervolgens alle toekomstige berichten toe aan een of meer categorieën.
Als je een standaardcategorie voor alle toekomstige berichten wilt instellen, ga je naar Instellingen – »Schrijven en selecteer een categorie voor Standaard berichtcategorie.

10. Maak je gebruikersprofiel af

Ga naar Gebruikers – »Uw profiel. Hier kunt u een admin-kleurenschema selecteren en kiezen of u de werkbalk bovenaan wilt weergeven wanneer u uw site bekijkt terwijl u bent ingelogd.
U kunt ook uw gegevens invullen. Voer uw voor- en achternaam in en selecteer vervolgens een optie “Toon naam publiekelijk als …”. Dit is van toepassing op plaatsen op uw site waar uw naam wordt weergegeven. Bijvoorbeeld de archiefpagina van de auteur en de naam van de auteur in berichten. Ik raad aan dit te veranderen in iets in plaats van je gebruikersnaam, omdat het aantonen van je gebruikersnaam in het openbaar geen goed idee is voor de beveiliging van websites.
Afhankelijk van je thema, kan biografische informatie worden weergegeven onder je blogberichten, dus ik zou dat ook invullen.